درمان سردرد و سرگیجه بعد از کاشت مو

علت سردرد و سرگیجه بعد از کاشت مو

درمان سردرد و سرگیجه بعد از کاشت مو

سردرد و سرگیجه بعد از کاشت مو یکی از عوارض بعد کاشت مو است که می تواند بعد از کاشت مو به مدت کوتاه وجود داشته باشد. سردرد و سرگیجه بعد از کاشت مو مانند عوارضی از جمله ورم صورت بعد کاشت مو کوتاه مدت است و پس از مدتی از بین می رود.

همان طور که می‌دانید کاشت مو یکی از روش‌های بی نظیر برای درمان طاسی و کم پشتی مو است. این روش همانند دیگر عمل‌های زیبایی دارای عوارضی است. البته این عوارض نمی‌توانند نگران کننده باشند. ایجاد سرگیجه و سردرد یکی از مشکلاتی است که افراد بعد از کاشت مو با آن روبرو می‌شوند. شاید برخی از افراد بعد از احساس این موارد نگران شوند در صورتی که این عارضه‌ها کاملاً طبیعی است. زمانی که پزشک بر روی سر برش‌هایی را ایجاد می‌کنند سبب می‌شود که بعد از اتمام عمل فرد با عارضه‌هایی مانند سرگیجه و سردرد روبرو شود.

در ادامه درباره درمان سردرد و سرگیجه بعد از کاشت مو و هم چنین روش درمان آن صحبت می‌کنیم.
اگر عمل کاشت مو را انجام داده‌اید و یا در شرف انجام آن هستید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله با ما باشید چراکه این مطالب می‌توانند برای شما بسیار مؤثر باشند.

علت سردرد بعد کاشت مو

ایجاد سردرد و سرگیجه بعد از کاشت مو یکی از عارضه‌های طبیعی است که فرد بعد از انجام عمل با آن روبرو می‌شود. در واقع این عارضه به دلیل برش‌های ایجاد شده بر روی سر به وجود می‌آید. این سردردها معمولاً گذرا هستند و بعد از چند روز از بین می‌روند. البته درصورتی‌که سردردها و سرگیجه‌ها پی در پی بودند می‌بایست به پزشک معالج مراجعه کرد تا رسیدگی‌های لازم انجام شود.
در زمان عمل کاشت مو بخشی از بافت پوست سر که برای کاشت مدنظر قرار گرفته به صورت یک نوار باریک از قسمت اهدا کننده یا بانک مو استخراج می‌شود. این بخش از پوست سر همانند دیگر قسمت‌ها دارای اعصاب است. از این رو ممکن است به دلیل‌های مختلف مانند استرس، فشار و … دردهایی را ایجاد کند. پس عارضه‌هایی مانند سرگیجه و سردرد تا چند روز و چند ساعت بعد از عمل طبیعی هستند و جای نگرانی برای آنها وجود ندارد.
در نظر داشته باشید که برای از بین بردن آنها روش‌های درمانی بعد از کاشت را انجام دهید تا هر چه زودتر برطرف شود. در ادامه درباره این روش‌ها صحبت خواهیم کرد.

روش درمان سردرد بعد کاشت

سردرد و سرگیجه‌ای که بعد از کاشت مو برای بیمار ایجاد می‌شود به روش‌های مختلف قابل درمان هستند. معمولاً پزشک معالج مسکن‌هایی را تجویز می‌کند تا بیمار در زمان احساس سردرد و سرگیجه آنها را مصرف کند؛ بنابراین با وجود احتمال سردرد بعد از یک یا دو روز بعد از انجام عمل از مسکن‌های تجویز شده استفاده کنید. فراموش نکنید که به هیچ عنوان از مسکن‌های دلخواه و بدون تجویز پزشک استفاده نکنید. چراکه ممکن است دارای عوارض باشند و در نهایت مشکلاتی را ایجاد کنند. پس سعی کنید مسکن مصرف شده را از پزشک معالج خود دریافت کنید.
یکی دیگر از روش‌هایی که برای سردرد و سرگیجه بعد از کاشت مو می‌تواند مناسب باشد استفاده از کمپرس است. استفاده از کمپرس گرم در این موقعیت می‌تواند به بهبود سردرد شما کمک کند.
توجه داشته باشید که در صورت ادامه دار شدن سردرد و سرگیجه حتماً به پزشک خود مراجعه کنید. به این دلیل که خطرناک نبودن سردرد تنها تا زمانی صدق می‌کند که تنها در روزهای اول و دوم وجود داشته باشد. در غیر این صورت برای بررسی موقعیت می‌بایست به پزشک مراجعه کرده و آن را درمان کنید.

چگونه می‌توان از عارض سردرد بعد از کاشت مو جلوگیری کرد؟

بسیاری از افراد از وجود سردردهای وحشتناک و سرگیجه بعد از کاشت مو نگرانی دارند. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که می‌توان با انجام آنها از این عوارض جلوگیری کرد. در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دوری از کافئین

در برخی موارد استفاده از کافئین می‌تواند برای فرد سردرد و سرگیجه ایجاد کند. از این رو توصیه می‌شود در مدت زمان کاشت مو از مصرف آن خودداری کرد.

مصرف آب زیاد

لازم است بدانید که کم آبی باعث کاهش فشار خون می‌شود و در نهایت سردرد و سرگیجه ایجاد می‌کند. به همین خاطر توصیه می‌شود که از مصرف آب زیاد پرهیز نکنید. به این دلیل که می‌تواند در روند بهبودی شما تأثیرپذیر باشد و مانع از سردرد و سرگیجه بعد از کاشت مو شود.

مصرف آب زیاد بعد کاشت مو

اجتناب از استرس و اضطراب

استرس و اضطراب می‌تواند فشارهای عصبی را برای شما ایجاد کند و درنهایت باعث سردردهای زیاد و سرگیجه شود. افرادی که استرس و سرگیجه دارند نسبت به دیگر افراد تحریک‌پذیر هستند. از طرفی تحرک و بی قراری می‌تواند باعث ایجاد سردرد و سرگیجه شود.

استفاده از کمپرس آب گرم

اگر طرفردار استفاده از مسکن و داروهای شیمیایی نیستید پیشنهاد ما به شما این است که از کمپرس آب گرم استفاده کنید. از طرفی تمرینات تنفسی به شدت برای کاهش سردرد مؤثر است. با تنفس‌های عمیق و استفاده از کمپرس آب گرم می‌توانید سردرد و سرگیجه خود را کاهش دهید.
فراموش نکنید که انتخاب پزشک کلینیک در انجام کاشت مو از اهمیت زیادی برخوردار است. کلینیک مهرزاد با ارائه خدمات عالی و هم چنین پزشکان مجرب و متخصص در اختیار شما قرار گرفته تا به ارمغان آوردن زیبایی را برای شما عزیزان تضمین کنید.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر