مرکز لیزر اردبیل

مرکز لیزر اردبیل

شما می توانید در مرکز لیزر مهرزاد در مرکز لیزر اردبیل انواع بیماری های پوستی خود را درمان کنید. جوش و آکنه یکی از انواع بیماری های پوستی می باشد، اکثر افراد در دوران بلوغ آن را تجربه می کنند. معمولا جای جوش و آکنه یکی از مهمترین مشکلات پوستی نوجوانان می باشد که می توانند با کمک انواع دستگاه های لیزر به پوست خود کمک کنند.

انواع جوش ها

جوش های صورت در دوران جوانی و نوجوانی تقریبا ناشی از تغییرات هورمونی می باشند. این هورمون ها در زمان نوجوانی فعال می شوند به اوج خود می رسد. این هورمون‌ها همراه با باکتری‌های سطحی روی پوست و اسیدهای چرب در غدد چربی ترکیب می شود و انوع جوش‌ها را ایجاد می کند. از دلایل ایجاد جوش میتوان تغییرات هورمونی در دوره قاعدگی زنان، آلودگی هوا، استفاده از محصولات مراقبت‌های پوستی، استرس، بعضی از داروها و ژنتیک را نام برد.

انواع جوش صورت

  • کیست‌ها: کیست‌ها جوش‌های پر از چرکی هستند که باعث ایجاد اسکار و جای زخم می‌شوند.
  • جوش‌های سرسیاه: چربی‌های اضافه و سلول‌های مرده، منافذ باز پوست را پر می‌کنند و جوش‌های سرسیاه به وجود می‌آیند.
  • جوش‌های چرکی: جوش‌های چرکی شبیه جوش‌های سرسفید هستند که با اطرافشان قرمز شده است.
  • پاپول‌ها: پاپول‌ها برآمدگی‌ها کوچک قرمز یا صورتی هستند که ملتهب می‌شوند.
  • ندول‌ها: ندول‌ها جوش‌های بزرگ و دردناکی هستند که در عمق پوست قرار دارند.
  • جوش‌های سرسفید: این جوش‌ها معمولا در اثر چربی و سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌شوند.

لیزر جای جوش

لیزر جای جوش، یک گزینه درمانی است که در مطب پزشک انجام می شود. که هدف از انجام آن جلوگیری از ایجاد آکنه خفیف تا متوسط می باشد. لیزر درمانی، برای پوست های روشن اثرات بهتری از خود نشان می دهد، همچنین عوارض جانبی کمتری دارد. لیزرها، از طریق متمرکز کردن نور برای نفوذ به پوست، تاثیرات خود را اعمال می نماید. این روش برای آکنه های شدید اثرات خوبی داشته است.

در روش لیزر درمانی در درجه اول، لیزر چند مورد را هدف قرار می دهد:

  • باکتری های P. acnes

این نوع از باکتری ها پروتئینی به نام پورفیرین از خود تولید می کند. این پورفیرین ها با برخورد با نور لیزر، سبب تحریک این پروتئین و آسیب رساندن به دیواره باکتریایی ها می شود. که سبب می کردد، باکتری ها به طور موثری از بین برود. همراه با کاهش میزان باکتری ها به طور چشمگیری از میزان آکنه صورت کاسته می شود.

  • خاصیت لیزر

لیزرها، می توانند خاصیت ضد التهابی داشته باشد. آکنه صورت در واقع یک نوع بیماری التهابی پوست می باشد، با کاهش التهاب با کمک لیزر درمانی می توان به کاهش آکنه نیز کمک کرد. این گونه در مان ها، همچنین می تواند سطح غیر طبیعی سبوم (چربی پوست) را کاهش دهد و به زیبایی پوست کمک فراوانی می کند.

تعداد جلسات

درمان جای جوش توسط لیزر درمانی به طور معمول به سه بار درمان با فاصله حدود یک ماه، در مطب پزشک نیاز دارد. با توجه به نظر متخصص پوست و شدت آکنه در مرکز لیزر اردبیل، طول دوره ی درمان می تواند متغییر باشد.

با مراجعه به مرکز لیزر شعبه اردبیل از موهای زائد خود رهایی یابید و سلامت را به پوست خود بازگردانید. شماره تماس برای رزرو وقت:

021-26748698

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت از شعب مهرزاد

    همچنین می‌توانید از طریق تماس نوبت خود را رزرو کنید.

    021-26748698