مرکز لیزر آمل

کلینیک زیبایی مهرزاد زیر نظر پزشکان متخصص، خدمات مؤثری در زمینه‌های درمانی و زیبایی در مرکز لیزر آمل ارائه میدهد.

لیزر و کاربردهای آن

لیزر یک نوع نور برانگیخته شده و پر انرژی است. که در شرایط نرمال و عادی در طبیعت قابل روئیت نیست، ولی با تکنولوژی و وسایل خاص می توان آن را ایجاد کرد. لیزر با نور معمولی تفاوت هایی چشمگیری دارد که این ویژگی ها باعث خاص بودن کاربرد لیزر می شود. اولین بار لیزرها بیش از 40 سال قبل برای درمان ضایعات پوستی استفاده شدند. به تدریج با پیشرفت تکنولوژی در پزشکی انواع تخصص یافته تری از لیزرها در حیطه کاربردهای پوستی به بازار آمدند.

مکانیسم لیزر

مکانیسم انرژی لیزر جذب انرژی نورانی توسط مولکول های بافتی می باشد. همانطوری که در اثر تابش نور خورشید اشیاء بتدریج گرم می شوند. تابش لیزر نیز باعث گرم شدن، داغ شدن و نهایتاً تخریب بعضی مولکول های حساس بافتی می شود. از آنجایی که لیزر تک طول موج می باشد، فقط باعث داغ شدن و تخریب ساختمان های خاصی می شود. لذا با انتخاب لیزر مناسب و با دانستن ویژگی های بافتی می توان ضایعه مورد نظر را تخریب کرد. در حالیکه کمترین صدمه ممکن به ساختمان های مجاور آن وارد شود. به طور مثال لیزری که طول موج حدود 585 نانومتر می باشد (Pulse dye laser) بیشتر روی ساختمان های عروقی اثر می کند. لذا در مورد عروق واریسی پوست، ضایعات همانژیومی و لکه ها و خال های عروقی به کار می رود.

استفاده از لیزر برای زیبایی پوست

یکی دیگر از استفاده لیزر در پزشکی، جوان سازی و زیبایی پوست است. برای جوان سازی پوست و رفع مشکلات پوستی استفاده از لیزر کم هزینه، با سرعت و بدون عوارض است. کاربرد لیزر برای زیبایی پوست عبارت است از:

  • برداشت خال های عروقی روشن و تیره
  •  رفع چین و چروک پوست
  • رفع زگیل های پوستی، جای زخم، بخیه و سوختگی
  • رفع چاقی موضعی بدن (سلولیت)
  • رفع لکه های مختلف پوستی مانند کک و مک و خالکوبی ها
  •  درمان و کاهش رشد موهای زائد بدن

انواع دستگاه های لیزر و کاربرد آنها

  • لیزرهای Nd – YaG, (Pulse dye laser) P.D.L ، آرگون برای درمان ضایعات عروقی که شامل رگ های واریسی پوست (در صورت، اندام ها و بدن)، لکه های قرمز عروقی و خال های عروقی (گرانولوم پیوژنیکوم) می باشد، قابل استفاده هستند که P.D.L مناسب تر می باشد.
  • لیزر های Q- Switch Ruby، Q- Switch Alexandrite، Q- Switch Nd- YAG، برای درمان خال ها و لکه های تیره پوستی (ماه گرفتگی آبی و یا قهوه ای)، خالکوبی ها (آبی، سیاه، گاهی قرمز) از انواع این لیزر ها می توان استفاده کرد.
  • لیزرهای Nd- YAG, Diode, Alexandrite, Ruby Laser برای درمان و کاهش موهای ناخواسته می توان استفاده کرد. همچنین یک سیستم جدید به نام (I.P.L) Intense Pulse Light که نور پر انرژی معمولی است و از جنس لیز نمی باشد در کاهش موهای ناخواسته مؤثر است.
  • لیزرهای CO2 و Erbium YAG برای کاهش چین و چروک و فرورفتگی های جای زخم آکنه و سایر بیماری ها می توان استفاده کرد، لیزر CO2 پوست را عمیق تر می تراشد و در کاهش چین و چروک مؤثرتر است، ولی عوارض آن از جمله ایجاد جای زخم و لکه های تیره شایع تر می باشد لذا برای کاهش عوارض ناخواسته، Erbium YAG مناسب تر است. نتیجه این لیزرها هیچکدام صد در صد نمی باشد ولی در کاهش عمق چین و چروک و جای زخم ها مؤثر هستند.


انواع متفاوت لیزر در درمان بیماری های متفاوت پوستی کاربردهای متنوعی دارند. ولی باید توجه داشت که برای این بیماری ها، درمان ها و روش های دیگر و ارزانتر نیز وجود دارند. لذا در صورت عدم موفقیت سایر روش ها، می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی مهرزاد نتایج لیزر را در مرکز لیزر آمل نیز امتحان کرد. جهت رزرو وقت با ما تماس بگیرید:

021-26748698

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت از شعب مهرزاد

    همچنین می‌توانید از طریق تماس نوبت خود را رزرو کنید.

    021-26748698