مرکز لیزر افسریه

مرکز لیزر افسریه

در جهان امروز لیزر را به عنوان یک معجزه در صنعت زیبایی نام می برند که علاوه بر از بین بردن موهای زائد برای درمانی بسیاری از مشکلات پوستی هم کاربرد دارد. لک و پیس یکی از موارد شایع در جهان است که افراد بسیاری دچار آن هستند. درمان لک و پیس با کمک لیزر یکی از پرطرفدارترین کاربردهای لیزر است، شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی مهرزاد در مرکز لیزر افسریه این عارضه پوستی را درمان کنید.

لک و پیس چیست

پیسی و لک (ویتیلیگو ) در واقع یک نوع بیماری شایع در جهان است، که بسیار از افراد درگیر آن هستند این عارضه باعث از بین رفتن رنگ پوست شده و سبب ایجاد لکه بر روی پوست می شود. این بیماری می تواند هر قسمتی از بدن را درگیر کند. همچنین می تواند بر روی موها و داخل دهان فرد هم اثر بگذارد. امروزه به کمک انواع روش های درمان و لیزر می توان این بیماری را درمان کرد و پوست را به رنگ طبیعی خود بازگرداند، اما نمی تواند بر پیشرفت بیماری اثر گذار باشد. برخی از قسمت های بدن که بیشتر از سایر نقاط به این بیماری درگیر می شوند، عبارتند از:

  • ناحیه تناسلی
  • زیر بغل
  • کشاله ران
  • اطراف خال های پوستی
  • گردن
  • چشم
  • صورت
  • ناف

عوارض بیماری

این بیماری می تواند مشکلات روانی بسیاری را برای افراد به وجود آورد و باعث شود فرد به انواع بیماری های روانی مانند: گوشه گیری، اضطراب، افسردگی، خود زشت پنداری و کاهش اعتماد به نفس، خودداری از انجام برخی از فعالیت های ورزشی گردد.

روش های درمان بیماری لک و پیس

این بیماری را می توان به روش های متفاوتی درمان کرد که این روش ها عبارتند از:

  • کرم استروئید
  • مهارکننده ای به نام پیمکرولیموس
  • اشعه ماورابنفش
  • جراحی
  • لیزر

درمان لک و پیس با کمک لیزر

لیزر اکسایمر یکی از جدیدترین روش ها برای درمان عارضه لک و پیس می باشد. لیزر اکسایمر از پرتو نور متمرکزی استفاده می کند و به کمک آن فیبر نوری پیشرفته تولید می گردد. در این روش از نور uvb استفاده می شود که باعث می شود پوست سالم بماند و بخش ها مجاور آسیب نبیند. بهتر است بدانید که طول دوره ی درمان طولانی است، بسته به شدت بیماری ممکن است چندماه یا حتی چند سال طول بکشد. بهتر است در طول درمان صبور باشید و به صورت مداوم پیگیر بیماری باشید، تا پوست شما دوباره سلامت خود را به دست آورد.

  • درمان ماه گرفتگی

ماه گرفتگی در واقع به لکه ای رنگی در زیر پوست می گویند، که به دلیل افزایش غیر عادی ملانین در پوست بدن رخ می دهد. این گونه لک ها به لکه های شرابی معروف است و تنها راه درمان آن لیزر می باشد. بهتر است درمان ماه گرفتگی را در سنین پایین انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید زیرا با افزایش سن این لکه ها بزرگتر شده و درمان آن سخت میگردد. در این روش پزشک از یک طول موج نوری مخصوص که متناسب رنگ لکه باشد استفاده می کند، این طول موج رنگدانه‌ها را می‌شکند و ماه گرفتگی را بدون لایه برداری و جراحی محو می‌کند. فرد بیمار باید در کلیه جلسات مشخص شده شرکت کند تا بهترین نتیجه را به دست آورد.

مراقبت های بعد از لیزر

بهتر است بعد از درمان با لیزر به نکات زیر توجه کنید :

  1. برای کاهش تورم و سوزش پوست، از کمپرس آب یخ استفاده کنید.
  2. در هنگام خواب، سر خود را با کمک دو بالش، بلند‌تر از بدن خود نگه دارید.
  3. از فعالیت‌هایی که باعث تعریق شدید صورت می‌شود بپرهیزید.
  4. چند روز بعد از لیزر، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  5. در طی پروسه درمان، از مواد آرایشی استفاده نکنید.

توجه داشته باشید که برای درمان بیماری های پوستی باید حتما به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید. حتما از پزشک متخصص مشورت بگیرید، تا بهترین روش درمان را برای شما انتخاب کند. کلینیک زیبایی مهرزاد در مرکز لیزر افسریه با داشتن بروزترین تجهیزات و مدرن ترین متد روز به شما کمک می کند، که سلامت و زیبایی پوست خود را دوباره به دست آورید.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت از شعب مهرزاد

    همچنین می‌توانید از طریق تماس نوبت خود را رزرو کنید.

    021-26748698