مرکز لیزر امام زاده حسن

برداشتن خال ها از روی پوست به کمک لیزر یکی از سریعترین و ایمن ترین روش ها می باشد. همچنین برای افرادی که تمایل ندارن از روش های جراحی استفاده کنند بسیار کاربردی و کم هزینه است. روش جراحی علاوه بر هزینه‌های بالا و قابل‌توجه، می‌تواند باعث ایجاد جای زخم و اسکار بر روی پوست شود. در کلینیک زیبایی مهرزاد در مرکز لیزر امام زاده حسن می توانید انواع خال ها و عارضه های پوستی خود را درمان کنید.

انواع خال ها

خال های پوستی عارضه ای هستند که بر روی پوست بدن در لایه اپی درم رشد میکند و دو نوع می باشد:

  • پاپول یا ضایعه پوستی برآمده (Papule)
  • ماکول یا ضایعه پوستی هم سطح با پوست (macule)

در طول دوران زندگی بیشتر خال ها از اوایل کودکی تا 25 سالگی یه فرد در رنگ های مختلف ظاهر می شود. خال ها بیشتر به رنگ های صورتی، قرمز، آبی، قهوه ای و سیاه دیده شده است. این خال ها ممکن است بر هر قسمتی از بدن به صورت تک یا چندتایی ظاهر شوند و حتی ممکن است موهایی بر روی آن ها رشد کند. این خال ها ممکن است با گذشت زمان تغییر ظاهر بدهند محو شوند یا اصلا تغییری نکند. بهتر است بدانید ممکن است برخی از خال ها سرطانی باشد پس بهتر از قبل از هر اقدامی برای حذف این گونه خال ها به پزشک متخصص مراجعه کنید. اما در بیشتر مواقع اکثر این خال ها بی ضرر هستند.

خال های بدخیم

این گونه خال های دارای علائم و نشانه هایی است. اکثر این خال ها به شکل نامنظم و با مرزهای نامشخص بر روی پوست ظاهر می شود. در واقع بیشتر به شکل لک های پوستی است تا یک دایره مشخص و کامل. همچنین دارای بافت نامنظم است و سطحی ناصاف و زبر دارند. اندازه این گونه خال ها بزرگتر از 6 میلیمتر است و در طول زمان تغییر ظاهر می دهند و رنگ آن ها ممکن است تغییر کند.

لیزر خال ها

برداشتن خال توسط لیزر یکی از بهترین و ایمن ترین روش ها می باشد. توجه داشته باشید اگر خال ها کوچک باشد به راحتی می توان با لیزر آنها را بردارید. در این روش لیزر از انرژی نوری برای تجریه رنگ دانه درون خال ها استفاده می کند. این روش یکی از بهترین روش های برداشتن خال است، زیرا احتال ایجاد زخم بسیار کم است. همچنین به افراد کمک می کند تا با برداشتن خال های سطحی نقایص صورت خود را رفع کنند، و پوستی صاف و زیبا داشته باشند.

چه زمانی می توان خال ها را لیزر کرد

حتما توجه داشته باشید قبل از برداشتن خال به پزشک متخصص مراجعه کنید. تا با بررسی تغییرات خال ها با استفاده از سیستم‌های تخصصی تصویربرداری، از خال تصویربرداری شده و آن را به دقت معاینه کنند. تا تشخیص دهد خال ها از چه نوعی هستند. باید حواستان به آن منطقه دارای خال باشد، زیرا گاهی اوقات یک خال می‌تواند دوباره رشد کند.

نکات مهم

دقت کنید که خال هایتان در کجا قرار دارد. اگر در مکانی است که هنگام لباس پوشیدن یا شیو کردم موها مالیده شود یا آسیب ببیند، یا ظاهر ناخوشایندی را برای شما ایجاد می کند، می‌توانید توسط لیزر این گونه خال ها را بردارید. در این روش با یک عمل ساده می‌توان یک خال ناخوشایند را از روی صورت، دست‌ها یا بدن برداشت و ظاهری زیبا را به خودتان هدیه دهید. در واقع، لیزر خال ها بیشتر برای مناطقی مناسب است که ممکن است انجام روش‌های دیگر برای آن مناطق دشوار یا غیر ممکن باشد.

مراقبت های بعد از برداشتن خال ها
  • اگر با عمل جراحی خال را برداشته اید لازم استبرای باز کردن بخیه ها به کلینیک مراجعه کنید.
  • ممکن است پزشک برایتان آنتی بیوتیک تجویز کند .
  • حتما محل بخیه را تمیز و به دور از آلودگی نگه دارید.
  • در روش کرایو، صرفا از پماد اکسید روی zinc oxide برای ترمیم محل استفاده می شود که پمادی بی بو و بدون عارضه است.
  • در روش کوتر نیز، معمولا از پانسمان کوچکی در محل استفاده می شود و ممکن است پزشک متخصص، وابسته به عمق و نوع خال، پماد نیز تجویز نماید.

توجه داشته باشید که برداشتن خال ها باید در کلینیک و توسط متخصصین انجام شود. و تمام نکات ایمنی را رعایت کنند معمولا لیزر خال به علت عدم استفاده از تیغ جراحی یکی از بهترین روش ها می باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی مهرزاد، در مرکز لیزر امام زاده حسن اقدام به برداشتن خال های خود کنید. و ظاهری زیبا به خود ببخشید.

جهت مشاوره و رزرو می توانید با شماره زیر تماس بگیرید:

02126748698

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت نوبت از شعب مهرزاد

    همچنین می‌توانید از طریق تماس نوبت خود را رزرو کنید.

    021-26748698